رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه بر اساس قانون هوای پاک بیش از ۲۰ دستگاه در موضوع آلودگی هوا وظایفی برعهده دارند، گفت: شهرداری تنها دستگاه مسئول در حوزه آلودگی هوا نیست و همه دستگاه‌ها به ویژه دولتی‌ها نقش مهم و اساسی در حل این مشکل دارند.

۲۰ دستگاه در موضوع آلودگی هوا تهران نقش دارند

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،محمد آخوندی با اشاره به مطالب منتشر شده در برخی از رسانه ها در خصوص استیضاح شهردار تهران به علت آلودگی هوا گفت: امروز کسانی دم از استیضاح می‌زنند که سال‌های سال خود مسئولیت امور را بر عهده داشته و عموماً به جای خدمت به مردم رویکرد سیاسی را در دستور کار خود قرار داده بودند.

وی با بیان اینکه این افراد در زمان تصدی خود باعث رکود فعالیت ها و عمران در شهر شدند، یادآور شد: این افراد با این کارنامه رویکردهای سیاسی را اتخاذ کرده و به دنبال تخریب عملکرد مدیریت شهری ششم هستند در حالی که مردم مشرف به فعالیت های آنها هستند و با رای خود نشان دادند که شهر نیاز به مدیران سیاسی ندارد بلکه باید مدیران جهادی و در کف میدان مسئولیت امور را برعهده داشته باشند.


آخوندی ادامه داد: این افراد در چهار سال مسئولیت خود در مدیریت شهری نه تنها کاری نکردند بلکه عملیات جهادی تهران را متوقف و پایتخت را در همه حوزه ها ۴۰ سال از سیر پیشرفت و توسعه عقب انداختند.

وی با تأکید بر اینکه حوزه های حمل و نقل و فضای سبز که مستقیم با موضوع آلودگی هوا مرتبط است 2 حوزه مهم و مغفول مانده دوره مدیریت شهری گذشته بود، اذعان کرد: این افراد با رویکردهای خود شهر را به عقب راندند و حالا با اتخاذ رفتارهای سیاسی، بیان دروغ و تخریب چهره های خدمتگزار به دنبال ایجاد اخلال در خدمت رسانی به مردمند.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: مدیریت شهری دوره قبل نه تنها برای گسترش حمل و نقل عمومی اقدامی موثر نداشت حتی اتوبوس های فعال را هم به بیش از یک سوم کاهش داد و برای توسعه مترو و افزایش واگن ها هم کاری نکرد.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه حتی دولتی که شعارش تدبیر و امید بود نتوانست به وظایف خود عمل کند، گفت: میزان بالای بدهی دولت به شهرداری یکی از نشانه های این امر است که همچنان این بدهی ها وجود داشته و وصول نشده اند؛ دولت تدبیر و امید تلاشی برای کمک به شهر تهران به منظور حل مشکل آلودگی هوا نکرد.

وی مدعیان پرحاشیه و مطالبه گران امروز در حوزه آلودگی هوا را افرادی با سابقه حداقل ۲۴ سال مسئولیت در این حوزه دانست و گفت: این افراد باید بگویند که در دوره تصدی خود چه کار کرده اند؟ آنها به وظایف خود در حوزه آلودگی عمل نکردند. ما در حوزه اقتصادی، فرهنگی، حمل و نقل و آلودگی هوا عملکردشان را می بینیم.

آخوندی با تأکید بر اینکه آنها خیانت بزرگی به کشور کردند، یادآور شد: مدیریت ششم شهری در شرایطی زمام امور را در دست گرفت که شرایط نامطلوب اقتصادی حاکم بود و امکانات در پایین ترین سطح بود که هر دو این موضوعات میراث مدیریت مدعیان امروز است. حالا امروز همین افراد می خواهند شیطنت کنند و کار سیاسی انجام دهند. اما باید به این نکته توجه داشته باشند که مردم گروهی را انتخاب کردند و تمام این جریان به دنبال تلاش برای رفع عقب ماندگی ها است.

وی با بیان اینکه در مدیریت شهری نمی توان چشم انتظار معجزه بود، تصریح کرد: دولت ها به اندازه ای که در قانون وظیفه داشتند، به شهرداری کمک نکردند. البته در دولت سیزدهم با دستور رئیس جمهور کمک‌هایی به حوزه حمل و نقل عمومی صورت پذیرفته که امیدوارم نتایج مطلوب آن برای مردم قابل لمس باشد.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: منابع محدودی در اختیار مدیریت شهری قرار دارد اما در تلاشیم که شهرداری بتواند علاوه بر منابع داخلی، از سرمایه گذاری بخش خصوصی و کمک دولت استفاده بیشتری برده و توسط آن حمل و نقل عمومی را گسترش دهد.

وی به نامه شورای شهر تهران که چندی پیش برای سران قوا به نگارش در آمده بود اشاره کرد و گفت: در این نامه سعی شد تا نقش دولت، سازمان ها و نهادها در موضوع آلودگی هوا یادآوری شود و بر این نکته تاکید کردیم که رفع آلودگی هوا نیاز به یک همت جمعی دارد. شهرداری نمی تواند در پایتخت کشور که میزبان وزارتخانه ها و دستگاه ها است کل مسائل را رفع و رجوع کند بلکه باید دولت همراهی لازم را داشته باشد. در این نامه پیشنهاداتی برای حل مشکلات ارائه شده است.

آخوندی با تأکید بر اینکه نباید به تیترها و مسائل حاشیه ای توجه کنیم، گفت: برخی آقایان پول می گیرند تا مانع از پیشرفت کشور شوند و به اعتقاد من این وظیفه تعریف شده برای آنهاست.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: شهرداری با تمام قوا کار می کند و ما نیز در شورا تلاش خواهیم کرد تا در بودجه ۱۴۰۲ اعتبار حوزه حمل و نقل را افزایش دهیم؛ کاری که در بودجه ۱۴۰۱ نیز انجام شد.

وی با بیان اینکه گسترش بزرگراه ها و تقاطع های غیرهم سطح در این دوره از مدیریت شهری در کاهش سوخت و به دنبال آن کاهش آلودگی اثرگذار خواهد بود افزود: ما هرآنچه در حوزه اختیاراتمان است، انجام می دهیم اما باید توجه کرد که کسانی که مباحث حاشیه ای مطرح می کنند هدفشان خدمت و پیشرفت نیست بلکه برنامه سیاسی شان عقب ماندن کشور است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha